Waarom dit keurmerk?

Klant zoekt hulpmiddel bij keuze advocatenkantoor
De afgelopen decennia is het aantal advocatenkantoren verviervoudigd. Bedrijven en particulieren hebben steeds meer moeite met het vinden van een geschikt advocatenkantoor. Een keurmerk is een hulpmiddel bij hun keuze. Het maakt kwaliteit herkenbaar en staat garant voor een aanbod van helder geformuleerde diensten van een goede kwaliteit tegen een passende prijs.

Kwaliteit als marketingtool
Door het toegenomen aanbod van juridische dienstverleners is de markt ondoorzichtig geworden. Met een keurmerk worden kantoren zichtbaar en kunnen ze zich op positieve wijze onderscheiden. Het keurmerktraject biedt hen bovendien een instrument voor voortdurende verbetering van de prijs / kwaliteitsverhouding van hun dienstverlening om zo nog beter te voldoen aan de gerechtvaardigd hoge verwachtingen van (toekomstige) cliënten.


Intern: motivatie en efficiency
Een keurmerktraject is bij uitstek hét instrument om de interne organisatie beter te stroomlijnen en zo de efficiency te verbeteren. Ervaring leert bovendien dat keurmerktrajecten een belangrijke impuls geven aan de motivatie van medewerkers.

Behoefte aan passend kwaliteitskeurmerk
Tot voor kort was er geen passend kwaliteitsinstrument voor kleine en middelgrote kantoren in de gemengde en toegevoegde praktijk. Het Met Recht Tevreden-keurmerk is speciaal voor deze groep kantoren ontwikkeld. De algemene kwaliteitsinstrumenten van de NOvA waren een welkome bijdrage in de ontwikkeling van het keurmerk.